TV ASTA jest piątą telewizją lokalną w Polsce pod względem oglądalności. Wyniki przedstawił Krajowy Instytut Mediów. W Wielkopolsce TV ASTA uplasowała się na drugim miejscu.
Badaniem przeprowadzonym przez Krajowy Instytut Mediów został objęty obszar całego kraju. Niemal 4 miliony widzów deklaruje, że ogląda telewizje lokalne. Najwięcej odbiorców lokalnych treści jest na Śląsku i w Wielkopolsce. Wśród 150 koncesjonowanych stacji TV ASTA znalazła się na 5 miejscu, ustępując tylko telewizjom ze znacznie większych ośrodków miejskich. To niewątpliwie dobra wiadomość dla firmy, która w tym roku świętuje 30-lecie działalności.
Wyniki badania podają, że TV ASTA może pochwalić się oglądalnością wynoszącą ponad 76 tysięcy widzów w województwach wielkopolskim i zachodniopomorskim. Dużą popularnością cieszą się przede wszystkim Informacje, ale także produkcje lifestylowe, czy programy publicystyczne. To one stanowią o jakości ramówki, przyciągającej widzów przed telewizory.
Uzupełnieniem oferty telewizji jest produkcja komercyjna, która zaspokaja potrzeby, nie tylko lokalnego, biznesu i samorządów. Tak szeroki zakres działań dla lokalnej stacji to duży wysiłek nie tylko logistyczny i finansowy, ale także wytężona praca zespołu dziennikarzy, operatorów, montażystów i producentów. Bo należy pamiętać, że telewizję tworzą ludzie.
Cały raport przeczytasz tu: https://kim.gov.pl/wyniki-badan/